Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Microsoft vil inn i Facebook

Microsoft prøver å kjøpe seg inn i verdens mest fremgangsrike sosiale nettverk.

Ifølge Wall Street Journal er Microsoft i samtale med Facebook om å kjøpe seg inn i selskapet med en andel på opptil 5 prosent.

Store summer
Prisen på en slikt avtale kan ende opp med å koste Microsoft mellom 1.6 og 2,7 milliarder kroner, men vil kunne bli et viktig våpen i Microsofts forsøk på å møte konkurransen fra Google på netttjenester og -annonsering,

Zuckerberg spiller høyt
Facebook brukes i dag av over 40 millioner mennesker, og vil med en omsetning i år på over 800 millioner kroner ende opp med en fortjeneste på rundt 165m.

Den 23-årige grunnleggeren av den eksplosivt populære nettsiden, Mark Zuckerberg, har tidligere sagt nei til oppkjøpstilbud i milliardklassen fra Microsoft, Yahoo og andre, og har som erklært mål å gå på børs med selskapet.

Kilde:
Wall Street Journal

Stikkord: facebook, internett, mark zuckerberg, Microsoft, wall street journal