Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Sloggi droppet rumpe-innsamling. (Ill.: Sloggi.no)

Fikk smekk – avbrøt rumpekåring

Sloggi ba om norske rumpebilder, men la ned konkurransen etter hard kritikk fra Datatilsynet.

Undertøysprodusenten Sloggi lanserte nettopp en online-kampanje der de ba norske trusebrukere sende inn bilder av rumpa si.

Ikke overraskende ramlet det dermed inn med bilder, og kritikken mot den voksende bildesamlingen av nesten-nakne norske ungdommer lot ikke vente på seg.

-Grenser mot barnepornografi
Blant annet mener Datatilsynet at kontrollrutinene i kampanjen var mangelfulle, og gikk så langt som å si at bildeseriene som ble vist på Sloggi.no grenset til barnepornografi.

– Flere av bildene som er lastet opp viser sensitive bilder av personer hvor alderen er usikker. Mange av disse kan godt være under 18 år. Innholdet på nettsiden grenser derfor tett opp mot barnepornografi, sier Guro Skåltveit fra Datatilsynet i en kommentar til nettstedet Teknofil.no.

Ikke enig i kritikk
Sloggi er ikke enige i at de har opptredd kritikkverdig, men har nå likevel bestemt seg for å avbryte kampanjen og stenge bildeopplastingen.

«Dessverre er vår intensjon om å finne verdens fineste rumpe blitt misforstått av noen. Vi er blitt møtt med beskyldninger, og som et ansvarlig firma tar vi dette meget alvorlig. Til tross for at vi er overbeviste om at disse beskyldningene absolutt ikke er riktige, respekterer vi at andre har en annen holdning, «står det nå å lese på Sloggi sine nettsider.

Kilder:
Sloggi.no
Teknofil.no

Stikkord: internett