Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Playboy hiver seg på Facebook-bølgen. (Ill.: Playboy U)

Playboys Facebook-utfordrer

Skal lokke til seg studenter – med klærne på.

Playboy har skjønt hvor lukrativt communyties kan være, nå utvikler de Playboy U.

Taper penger

Bladet taper penger og lesere i sitt 54-leveår og trenger derfor og ta nye markeder. Kanskje ikke noe sjokk at de slenger seg på Facebook-hypen.

Playboy U er fortsatt i beta-stadiet, og det er kun mulig å få innpass om man man blir invitert og er college-student i statene.

Det fortelles at nettsiden kommer til å ha mange av de samme funksjonene som Facebook.

Noe for alle

– Dette er en merkevare som er relevant for 18 til 81-åringer. Vi ser på dette som en måte for å introdusere og følge dem gjennom hele sitt voksne liv, forteller Scott Stephen hos Playboy Enterprises Inc.

Playboy U presiserer at alle med konto må ha klærne på. I policy-dokumentet står det klart:

You agree not to post any User Content (as defined in section 4) which contains nudity or is libelous, defamatory, obscene, pornographic, profane, sexually explicit, abusive or which otherwise violates any law, rule or regulation..

Kilde:
SiliconValley

Stikkord: facebook, internett