panasonic-plasma-50inch-350

Annonse


Heller Internett enn TV

Analysebyrået Omnicom MediaGroup har funnet ut at av de spurte ser 35 prosent mindre på TV.

Internett viktigst

37 prosent mener at Internett er den viktigste mediakanalen, mens bare 25 prosent sier det samme om TV.

– Dette er med på å bekrefte en tendens vi har sett over tid: tv er ikke bare svekket som nyhetsmedium men også som underholdnings- og spenningsmedium, sier Håvard Rønnevig Bakken i OMG.

Forventer interaktivitet

En av hovedgrunnene til TVens synkende popularitet synes å være det store kravet til interaktivitet og et stort tilbud, noe som særlig de unge krever stadig mer av.

Annonse


25 prosent av de spurte synes på programmene på TV har blitt mindre interessante.

Svartmaler ikke

– Dette er med på å bekrefte en tendens vi har sett over tid: tv er ikke bare svekket som nyhetsmedium men også som underholdnings- og spenningsmedium, sier Bakken.

Omnicom MediaGroup svartmaler likevel ikke situasjonen helt. I følge Bakken mener 35 prosent at de antakeligvis eller helt sikkert ville begynt å se på TV dersom tilbudet ble bedre.

Kilde:
E24

Annonse