Asus truet kunden med rettsak etter kritisk leserinnlegg.

Annonse


Ville saksøke kunde etter nettkritikk

Asus truet med søksmål etter at kunde skrev om leveringsproblemer i et leserinnlegg på nett.

Leverings-problemer

Bo Bergdahl fra Sverige ble lei av å vente på ny maskin. Etter tredje service-forsøk ville Asus gi mannen en ny maskin. Problemet var at maskinen aldri dukket opp. Det viste seg at FedEx hadde rotet bort maskinen. Berghdal bestemte seg for å skrive om problemene sine på den svenske siden PC för Alla.

Asus snudde helt da de fant ut at Bergdahl hadde skrevet om saken på nettsiden. Michael Girgis hos Asus ringte opp Berghdal. I følge kunden truet Girgis med søksmål om Berghdal ikke fjernet leserinnlegget.

– Han begynte å spørre om det stemte at jeg hadde skrevet i PC för Alla. Han ville at jeg skulle fjerne artikkelen, og at det måtte skje før klokken 12 neste dag, forteller Bergdahl. Bergdahl ble så redd etter telefonsamtalen at han ringte Pc for Alle for å prøve å fjerne artikkelen.

Annonse


Truet med rettsak

Bergdahl ble nervøs etter telefonsamtalen og poengterer at han overhodet ikke ville hatt sjanse mot et så stort selskap som Asus.

I følge Bergdahl skal Girgis ha sagt at om artikkelen ikke ble fjernet så ble det rettssak, med de økonomiske følger det måtte ha. – Det finnes jo lover i Sverige som sier at du ikke kan skrive hva du vil. Det han har skrevet i artikkelen stemmer ikke. Han anklager oss for noe vi ikke har gjort, forteller Girgis til IDG.se som er eier av Pc for Alle.

Pc for Alle poengterer at det er nettpublikasjonen som er juridisk ansvarlig for hva som blir skrevet, og ikke personen som har skrevet leserinnlegget.
På spørsmål om Asus vil forfølge PC för Alla svarer Girgis: – Nei, virkelig ikke. Jeg mente det ikke sånn.

Bergdahl har nå fått sin maskin og saken er avsluttet.

Kilde:
IDG.se

Annonse