Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Ny «look» for Telenor

Blir det begynnelsen på en ny giv, eller keiserens nye klær? Telenor viste i går frem sin nye visuelle profil til folket.

telenor-logo
Storebror-øyet til Telenor er en saga blott. Den nye Telenor-logoen ser ut som en himmelblå propell, selv om Telenor ikke vil at vi skal kalle den det. Nå håper konsernsjef Jon Fredrik Baksaas at den nye profilen skal markere begynnelsen på en ny giv internt i selskapet.

Dårlig likt i Norge

Telenor er ett av de minst populære selskapene i Norge. Det går knapt en uke uten at telegiganten er i avisene på grunn av maktmisbruk, dårlig kundebehandling eller masseoppsigelser. Baksaas medgir overfor Aftenposten at man ikke fikser på en elendig omdømmemåling med en ny grafisk profil.

Den nye profilen skal imidlertid ikke bare tas i bruk i Norge. Målet er at de fleste land der Telenor opererer, skal ta logoen i bruk etter hvert. I første omgang skjer det i Danmark og Ungarn. De lokale selskapene beholder sine navn, men får felles, blå propell-logo.

– Same shit, new wrapping

– Same Shit, New Wrapping, tror førsteamanuensis Peggy Brønn ved handelshøyskolen BI at forbrukerne kommer til å si om Telenors hamskifte.

Det anslås at logobyttet vil koste Telenor flere titalls millioner kroner. Konsernsjef Jon Fredrik Baksaas vil likevel ikke ut med det eksakte tallet.

Kilde:

Aftenposten