Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Klag på bredbåndet

Hittil har Forbrukerrådet vært rett adresse når du skulle klage på bredbåndet ditt. Nå er et eget klagenemnd her.

I dag åpnet samferdselsminister Liv Signe Navarsete Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon.

Et slikt nemnd ble foreslått allerede i 1998, men først i fjor høst ble det bestemt at det skulle opprettes.

– Viktig gjennombrudd

– Oppretting av Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon er et viktig gjennombrudd når det gjelder forbrukernes rettigheter. Den nye brukarklagenemnda betyr at forbrukerne og mindre bedrifter nå raskt og billig får avgjort klagene som gjelder elektroniske kommunikasjonstjenester, sier samferdselsministeren.

Brukerklagenemnda vil ta for seg klager som gjelder både fasttelefon, mobil og Internett. I styringsgruppa sitter representanter for Forbrukerrådet, Samferdselsdepartementet, Barne- og likestillingsdepartementet og Post- og teletilsynet.

Kilde: Pressemelding fra Samferdselsdepartementet

Stikkord: internett