Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telenor gir penger tilbake

En feil ved Telenors bredbåndstelefon førte til at mange hadde dårlig forbindelse før jul. Nå innrømmer selskapet sin brøde og gir kundene sine pengene tilbake.

Telenor ettergir tre måneders fastavgift til 20 000 IP-telefoni-kunder på grunn av problemer med bredbåndstelefon-tjenesten i desember

I et brev til kundene beklager Telenor den dårlige kvaliteten på telefonforbindelsen.

Millioner tilbake

– Årsaken til problemene er en konkret programvarefeil som ble avdekket i desember. Hittil har vi refundert betalingen for denne perioden til rundt 15 000 kunder. Men vi regner med at problemet kan gjelde ca. 20 000. Samtlige vil få igjen penger om de henvender seg til oss, sier informasjonssjef Atle Lessum i Telenor til ITavisen.

Refusjonen koster Telenor ca. 3 millioner.

Mange klager

ITavisen har i det siste mottatt en rekke henvendelser fra misfornøyde Telenor-kunder. Spesielt fra Nord-Norge, der mange klager over at de i lange perioder ikke har bredbåndsforbindelse i det hele tatt. Samt at de ikke får svar på sine henvendelser.

– Vi er klar over visse problemer med kvaliteten på linejene i nord, særlig i Tromsø-området. Vi jobber nå med å utbedre dette, sier Lessum.

Stikkord: internett