Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Spillmarkedet går så det suser

Nordmenn er et spillende folk. Og da snakker vi ikke om nettpoker, men klassiske favoritter som GTA, Burnout og Singstar.

Salget av spill i Norge har økt med over 60 prosent fra 2004 til 2005. Spesielt er det spill til PlayStation 2 (opp 77 prosent) og spill til PC (opp 52 prosent) som bidrar til økningen.

– Vil øke oppmerksomheten rundt spill

Dette opplyser Norges Spill- og Multimedia-leverandør Forening (NSM), som er en bransjeorganisasjon for norske produsenter og distributører av PC- og konsollspill.

NSM opptrer blant annet som lobbyorgan for medlemmene, og arbeider med å øke det norske folks bevissthet rundt emner knyttet til PC- og konsollspill.

The usual suspects

Medlemmerne av Multimediaforeningen er Atari, Bergsala, Caprino Video games, Electronic Arts, KE Media, Microsoft, Nordisk Film Interactive, PAN Vision A/S, Vivendi Universal Games, UbiSoft.

Kilde: Release.no

Stikkord: pc, playstation, spilltester, xbox