Telefonsalg

Annonse


Hevder Telenor lurer kundene

Telefonsalg

Ifølge NetCom, Tele2, Sense, Chess og TalkMore skal Telenor Mobil bruke løgn, bevisst feilinformasjon og ulovlig kundedata for å hente tilbake kunder de har mistet. Nå vil selskapene ha slutt på praksisen, skriver Dagbladet.no.

Skremmer kundene

Ifølge selskapet TalkMore har Telenors selgere sagt til tidligere kunder at «TalkMore er et tulleselskap» og at selskapet «kommer til å gå konkurs» på grunn av lave priser. I tillegg har de hevdet at man ikke kan flytte hele nummeret til TalkMore, men «bare de tre siste sifrene».

– Vi har fått en rekke henvendelser fra våre kunder i de siste. Felles for alle er at de har blitt ringt opp av Telenor Mobils selgere etter at de har flyttet med seg det gamle mobilnummeret sitt over til oss. Det er tydelig at selgerne vet at kunden er gått over til oss, og prøver å skremme kunden tilbake, sier markedsdirektør Morten Ove Nilssen i TalkMore til Dagbladet.no

Annonse


Det er ulovlig for Telenor å benytte seg av informasjon de opparbeider seg i forbindelse med andre mobiloperatørers leieforhold til markedsføring. Dette er en av de skitne metodene de andre selskapene hevder at Telenor benytter seg av.

Nekter på ulovligheter

Telenor nekter på at selgerne sitter med detaljinformasjon om kunden. De innrømmer at selskapet sitter på lister over kunder de mister, og at disse ringes opp og gis tilbud om å komme tilbake. Allikevel synes de det er leit dersom selgerne er overivrige.

– Det er trist å høre eksemplene fra TalkMore. Jeg vet ikke om det har skjedd, men dette skal ikke skje, sier informasjonssjef Esben Tuman Johnsen i Telenor til Dagbladet.no.

Samtidig påpeker Johnsen at hvem som helst kan finne ut hvilket selskap en kunde har gått til ved å sende melding til 1945, etterfulgt av det aktuelle nummeret. Selgerne i Telenor skal imidlertid ikke sitte på denne informasjonen.

Annonse