Zen Portable Media Player

Annonse


Microsoft «Plays for Sure»

Zen Portable Media PlayerMicrosoft planlegger en ny merkevarekampanje for Windows Media-teknologien, som minner om den kjente «Intel Inside»-kampanjen.. Målet er å vise forbrukerne det enorme universet man har tilgang til ved bruk av Microsoft multimedieprodukter, skriver CNET News.com.

Får logo

Den nye «Plays for Sure»-kampanjen vil føre til at enheter som støtter Windows Media vil bære en spesiell logo. I tillegg vil man nedlastingstjenester som distribuerer filer i dette formatet reklamere med denne støtten.

Det er ikke ventet at man vil bruke Windows Media-navnet i kampanjen, men den skal allikevel forsikre forbrukerne om at alle tjenester og enheter med denne logoen vil være kompatible med hverandre.

For at et produkt skal kunne bære den nye «Plays for sure»-logoen må produktet sertifiseres for å garantere at produktet er kompatibelt med andre produkter som bærer dette merket.

Annonse


Skal vise styrke

De med kjennskap til planene sier at det virker som Microsoft vil prøve å gjøre folk oppmerksomme på den enorme støtten Windows Media har, i motsetning til Apple og Sony som låser sine enheter til sine egne musikktjenester.

– De prøver å vise at Apple-miljøet er lite, mens Microsoft-miljøet er mye større, sa en leder i den digitale mediebransjen som ville være anonym til CNET News.com.

Ingen hos Microsoft vil imidlertid kommentere hvorvidt de planlegger en slik kampanje. Allikevel kan man ved å søke gjennom Whois-databasen finne ut at Microsoft registrerte domenenavnet playsforsure.com i juni i år.

Nye produkter

Microsoft er for øyeblikket i en tidlig fase av en bred kampanje som har som mål å kapre mye av det forbrukermarkedet som Apple kontrollerer med iPod og iTunes.

De har skrytt av at det vil komme nye Windows-baserte bærbare enheter. Disse enhetene kalles Personal Media Centers og skal kunne spille musikk og video, i tillegg til å lagre bilder og data. Creative Labs og iRiver er blant selskapene som ventes å levere slike enheter før julesalget begynner.

Den amerikanske datagiganten har også laget sin egen digitale musikkløsning som skal konkurrere med Apples iTunes. Innsidere i bransjen forventer at denne løsningen vil lanseres neste uke, samtidig som selskapet gir ut sin nye Windows Media 10-programvare.

Annonse