Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Helt suverent for Sony Ericsson

Vi har lenge mistenkt at Sony Ericsson har kapret store andeler av det norske mobilmarkedet den siste tiden. Men det går enda bedre enn vi hadde trodd.

SonyEricsson T630
Så langt har 2004 vært et helt suverent år for Sony Ericsson. De nye telefonene fra det svenskjapanske selskapet selger som det klassiske varme hvetebrødet. Dette har ført til at Sony Ericsson har størst markedsandel her til lands, noe de selvsagt er meget fornøyd med.

– Det går fantastisk bra i Norge nå, og vi overtreffer alle våre forventninger. Vi liker nordmenn akkurat nå, sier Norden-sjef Roger Bolander hos Sony Ericsson til dn.no.

Best i Europa

Både sommeren og første halvdel av 2004 viser at Sony Ericsson har det svært godt om dagen. Mer enn 50 prosent av nye mobiltelefonene som ble solgt her til lands i løpet av juni var fra Sony Ericsson. For hele første halvår lå markedsandelen på over 35 prosent.

Ifølge selskapet er Norge det landet i Norden der de øker mest. Bolander hevder også at Norge kanskje kan være det landet i Europa der de vokser mest, men at han ikke har tallmaterialet til å bekrefte dette.

Han hevder videre at grunnen til at Sony Ericsson nå har suksess er at de har gjort om på konsept og design. Dette har ført til at selskapet har kapret de unge kundene. Det er telefonene T610 og T630 som har ført an i salgssuksessen, skriver dn.no.

Stikkord: Mobil