– Chess har lovet markedet å tilby aggressive og attraktive bredbåndsløsninger til sine nåværende og kommende kunder, og vi vil nå starte salg av bredbånd via våre salgskanaler i markedet under vårt eget varemerke og med klart differensierte tilbud fra hva som ellers tilbys, sier Idar Vollvik, adm.dir. i Chess Communication AS.
Billig bredbånd
Chess skal som en del av deres kommende offensive bredbåndssatsing i det norske markedet henvende seg til den delen som ikke NextGenTel er inne i. Det vil si et nytt lavendeprodukt både i pris og ytelse.
– Vi har store forventninger til dette samarbeidet som indirekte gir oss tilgang til Chess sin effektive salgsmaskin og deres unike salgs- og markedsorienterte organisasjon, sier Olav Stokke, adm.dir. i NextGenTel i en pressemelding.
Kommer snart
NextGenTel passerer nå kritisk masse for sine operasjoner, og ønsker via en nysatsing – NextAccess – å tilby grossistprodukter for videresalg av andre aktører i markedet i konkurranse med andre, som for eksempel Telenor.
Annonse
– Ved å øke utnyttelsesgraden av våre nettverksinvesteringer og automatiserte støttesystem, ser vi at dette nye produktet vil bidra til å øke vår omsetning og vårt nettoresultat, og derved ytterligere bidra til å befeste vår posisjon som hovedutfordreren i det norske bredbåndsmarkedet, sier Stokke.
NextAccess blir gjort generelt tilgjengelig i løpet av august 2004, og samarbeidet med Chess vil starte opp umiddelbart med antatt første leveranser fra rundt september 2004.
Annonse