Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NextGenTel trekker kampanje

Etter refs fra Forbrukerombudet trekker NextGenTel sin annonsekampanje for ADSL, og beklager den villedende prisinformasjonen.

NextGenTel kundeservice
Forbrukerombudet gjorde det nylig klart i et brev til NGT at selskapets ADSL-markedsføring virket villedende, da det ikke ble opplyst om at kundene måtte binde seg i to år og betale etaberingsavgift for å få den annonserte månedsprisen.

NextGenTel trekker nå kampanjen og beklager de mangelfulle annonsene, forteller Forbrukerombudet. Selskapet forsikrer om at prinsippene i markedsføringsloven skal overholdes i fremtiden.

Fornøyd

– Vi er tilfredse med NextGenTels beslutning om å rette seg etter våre krav. NextGenTel lover både å trekke den innklagede annonsekampanjen og å holde seg innenfor lovens rammer i fremtidig markedsføring, sier seksjonssjef Bente Øverli hos Forbrukerombudet.

Forbrukerombudet understreker likevel at de først må ta NextGenTels svarbrev til nærmere vurdering før saken kan anses som avsluttet.

Stikkord: internett