Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Erik drepte James Bond

E304: – Det første som skjer i GoldenEye: Rogue Agent er at agent 007 dør. Så begynner moroa, forklarer Erik Glørsen, sjefsprodusent for Electronic Arts´ nye Bond-spill.

Erik Glørsen - EA 007

Lei av Bond-spill der du alltid spiller på det snille laget? GoldeneEye: Rogue Agent snur på flisa, og lar deg i stedet være skurken. Hvorfor redde verden når du kan erobre den i stedet?

Spill skurken

– James Bond dør i starten av spillet. Spilleren hopper i stedet inn i inn i rollen som en annen agent som bryter med M.I.6 og teamer opp med Goldfinger og Dr. No, sier Erik Glørsen, som er sjefsprodusent for spillet.

Glørsen var var i sin tid med å starte Funcom, og har jobbet på prosjekter som Thief, System Shock 2, og Flight Unlimitied før jobben som Bond-produsent hos EA Games.

Utfordringen hans nå er å lage oppfølgeren til et av tidenes mest vellykkete 007-spill, GoldenEye på Nintendo 64, kjent for sin knallharde skyteaction for opptil fire spillere mot hverandre.

Rogue Agent er et skikkelig actionspill, men vi gjør samtidig vårt beste for å krydre med mest mulig Bond-elementer, sier Glørsen, og lover mengder av typiske Bond-miljøer, skurkebaser, og spektakulære actionsekvenser. I tillegg til en intens 4-spillermodus, naturligvis.

KLIKK HER FOR FLERE BILDER

Bond-veteraner med på laget

For å sørge for den rette 007-stemningen har Glørsen alliert seg blant annet med Sir Ken Adam, som står ansvarlig for å skape det visuelle Bond-universet med sine sett-design i de første filmene på 60-tallet, Bond-jente Famke Jansson i rollen som Xenia Onatopp, og designer Kym Barrett, som laget kostymer på The Matrix

Det er med andre ord duket for en actionfylt og noe annerledes opplevelse som Bond-skurk, når GoldenEye: Rogue Agent lanseres på tampen av 2004.

Stikkord: spilltester