Annonse


SPILLTEST: Unreal Tournament 2004

UT2004 ser latterlig bra ut, er variert som få, og vi får nå for første gang i Unreal-serien fyke rundt i slagkraftige flygende og rullende kjøretøy.

Det er ikke til å komme unna at dette definitivt er en av årets store multiplayer-høydepunkter, og er garantert moro både på Internnett, lokalnettverket…eller faktisk også til en viss grad når man spiller på egen hånd, noe oppdatert og responsive «bots» sørger.

Men det er likevel i massive slag mot og med andre spillere man virkelig får slått seg løs, og her kan du velge mellom en solid buffet av ti forskjellige spilltyper. Naturligvis har vi velkjente klassikere som Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Double Domination, og Last Man Standing, men også mer kuriøse modi som amerikansk fotball-inspirerte Bombing Run.

Nye spilltyper

Likevel er det reintroduksjonen av de oppdragsbaserte «Assault»-brettene, og den helt nye spilltypen «Onslaught» som gjør UT2004 til en fulltreffer. Begge disse nye spillformene integrerer bruk av kjøretøy på en flott måte, og blåser nytt liv inn i Unreal Torunament-verdenen. Du kan prøve begge disse i demoversjonen av spillet.

Annonse


Viktig å nevne er også at UT 2004 inneholder over 100 spillbrett, derav samtlige kart fra Unreal Tournament 2003, men også et tilsvarende antall nye brett.

Rått og hektisk

UT 2004 er fryktelig moro, men la det bare være helt klart at dette så definitivt er høytempo-action, der du må være kjapp i avtrekkeren, svært oppmerksom, og i konstant bevegelse – hvis ikke ender du opp med kroppsdelene dine spredt for alle vinder innen få sekunder.

UT2003 var gøy, men klarte liksom ikke å fremtvinge den helt store «Wow!»-reaksjonen. Det gjør derimot UT2004, med sin velregisserte spillflyt, massive og manfoldige spillarenaer, morsomme og varierte spilltyper, og spennende bruk av kjøretøy og kanontårn.

Annonse