Uten e-postmottakere som Soto, ville spam-utsenderne neppe giddet å holde på som de gjør.
– Jeg er åpen for det meste. Spam hjelper meg slappe av og håndtere hverdagen, sier Soto til Wall Street Journal.
Daglig spam-glede
Den amerikanske eiendomsmegleren Orlando Soto bruker hundrevis av dollar i uken på spam, og blir skuffet hvis innboksen ikke er halvfull når han setter seg ned for å pløye gjennom godbitene etter middag med sin kone.
Arometerapi-olje, legemidler, bøker, metalldetektorer, flipper-spill…Soto innrømmer at det er en utfordring å sortere ut de mest interessant tilbudene, men ender som regel opp med å slå til på et par etter å ha pløyet gjennom et 50-talls mail på en typisk kveld.
Annonse
Drømmekunden
Spam-utsenderne er evig takknemlige for kunder som Soto, som i motsetning til de fleste engangskjøperne gjerne kommer tilbake og blir fast kunde.
Det trengs som regel bare én kjøper per. 10,000 utsendte mail for å at det hele skal lønne seg, og da er det naturligvis greit å treffe på surfere som Soto – som gjerne slår til og bruker $100 på et superdupert «kjøp 1, få to gratis pluss frakt» vitaminpille-tilbud.
– God spam er en velsignelse, sier Soto.
Annonse
Annonse