Veksten var på hele 35 prosent, og for første gang gikk det mer annonsekroner til nett enn til radio.
Terje Gaupseth, daglig leder i bransjeorganisasjonen for interaktiv markedsføring (INMA) tror på et nytt jubelår med en vekst på minst 40 prosent i første kvartal. Prognosen er basert på en uoffisiell spørrerunde blant medlemmene.
ITavisen.no 160 prosent opp
Aftenposten.no opplevde en vekst på 60 prosent, mens annonsevolumet i ITavisen.no gikk rett til værs med 160 prosent.
Daglig leder Gunnar Sellæg i Aftenposten Multimedia sier at annonsevekten på nettet er veldig bra.
Annonse
– Men ut i fra vår vekst på 60 prosent hadde jeg forventet et enda høyere totaltall, sier han i en pressemelding.
Utsolgt!
Det eneste som kan hemme veksten i første halvår er at nettstedene blir utsolgt for annonseplass, mener Sellæg som selv opplevde dette et par ganger i fjor.
I følge Norsk Gallup/Redmeasure har Itavisen.no 441.000 lesere. Det betyr at hver tiende nordmann leser denne nettavisen. Selskapet regner med en inntektsøkning på 60 prosent i år.
Annonse