Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Fastpris-hjelp fra Microsoft

Sliter du med Windows eller Word? Da er hjelpen bare 399 blanke kroner unna. Send e-post til Microsoft og hold kredittkortet klart…

Den nye supporttjenesten er oppe 24 timer i døgnet, sju dager i uka. Så skulle uhellet være ute og alt gå i stå, er hjelpen nær – til avtalt pris.

Ingen telefon, takk!

Microsoft opererer med en fast pris på 399 kroner pr. henvendelse – uansett tid på døgnet. For bedrifter koster samme type hjelp 799 kroner.

Men på tross av prisen får du ikke snakke med noen. Du må pent vente i køen på hjelp etter at du har sendt inn en skriftlig melding om problemet ditt.

Prøv «hjelp»-først

Dette er altså ikke supportmodellen for deg som er avhengig av 99-100 prosent oppetid. Da bør du trolig ha avtale med et annet firma – til en helt annen pris.

Heller ikke er det regningssvarende om du bare lurer på hvordan du legger til nye fonter i Word eller setter opp hjemmenettverk i Windows XP. Hjelpefunksjonen i Windows dekker slikt – og den er gratis.

Finner løsningen

På hverdager lover Microsoft hjelp innen 24 timer. Du kan løpende følge med i prosessen, slik at du til enhver tid kan holde deg orientert om hvor langt du rykket fram i køen.

– Vi ønsker å frita våre kunder for deres beskjeftigelse med tekniske problemer. Online PPI-tjenesten gir brukerne muligheter for å kontakte vårt online support-team med et teknisk problem til alle døgnets tider. Nå kan brukerne jobbe videre med sine egentlige oppgaver, mens vårt support-team finner en løsning på det tekniske problemet – uten at brukeren selv må vente i telefonen imens, sier adm. direktør Birger Steen i Microsoft Norge i en pressemelding.

Microsofts PPI (Online Pay Per Incident) finner du HER.

Stikkord: programvare, windows