nettaviser

Annonse


Avislesere velger nett

nettaviserVG er den store opplagstaperen, med 10 320 færre kjøpere av papirutgaven i løpet av fjoråret. Det utgjør et opplagsfall på minus 2,6 prosent. Samtidig steg besøkstallene på VGs nettutgave med 41 prosent i 2003.

Lik tendens

Den samme tendensen gjør deg gjeldende også for de andre storavisene. Dagbladet har prosentvis det samme opplagstapet som rivalen VG, og steg med om lag det samme (40 prosent) på nett.

Aftenposten.no økte med 25 prosent, mens morgen- og aftenutgaven på papir sank med henholdsvis 2,4 og 5,2 prosent.

ITavisen.no økte

Også ITavisen.no opplevde også en pen økning i fjor. Fra januar i fjor til og med januar i år har vi hatt en økning på 23 prosent. Og i forrige måned satte vi rekord. De ferskeste tallene (PowerPoint-dokument) fra Gallup/Webmeasure viser at vi i januar hadde 410 000 unike brukere og 4,7 millioner sidevisninger.

Til sammenligning hadde vår nærmeste konkurrent digi.no 243 00 unike brukere og litt over 2,4 millioner sidevisninger. Mens «størstemann i klassen» VG.no kunne notere nesten 2,9 millioner unike brukere og over 145 millioner sidevisninger.

Annonse