Norman-logo

Annonse


Sier nei til Tandberg

Norman-logoTandberg Data fridde i forrige uke til antivirusselskapet Norman. Synergiene av en fusjon skulle gi datalagringsselskapet et mer helhetlig sortiment, mens antivirusselskapet ville få tilgang til nye markeder. Styret i Norman ser ikke de samme gevinstene og avslår frieriet, i følge Aftenposten.

– Forskjellige virksomheter

– Vi tror det vil være vanskelig å få til tilstrekkelig salg mellom de forskjellige selskapenes salgsapparater til at vi er villige til å ta risikoen en fusjon innebærer. Vi er forskjellig type virksomheter, og har ulike produkter i ulike markeder. Det er ikke alltid så lett å få til felles mersalg gjennom et markedsapparat, sier Normans styreformann Øystein Moan.

I tillegg synes Norman å være misfornøyd med de finansielle betingelser som er tilbudt.

– Forundret

– Vi er forundret over avvisningen, men vi tar det til etterretning, og anser prosessen som avsluttet, sier adm.dir. Gudmundur Einarsson i Tandberg Data.

Annonse


Selv om fusjonsforsøket med Norman ikke gikk etter planen, lover Einarsson at Tandberg Data vil se videre etter andre aktører innen datasikkerhet.


Relaterte artikler

(Denne artikkelen er hentet fra vårt søsterpublikasjon ITavisen.biz)

Annonse