Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Coca Cola med nettmusikk

Alle vil ha musikksjappe på nett for tiden. I januar åpner Coca Cola sin egen variant i Storbritannia.

MyCokeMusic.com
Mens Pepsi kjøper 100 millioner nedlastbare låter fra Apples iTunes-tjeneste for bruk i markedsføring, bestemmer Coca Cola seg likegodt for å legge seg til den stadige lengere listen over selskaper som starter egen nettbutikk for musikk.

MyCokeMusic.com skal åpne i januar, og la briter velge mellom 250.000 låter fra 8.000 artister for 99p (ca 11,50 kroner) stykket.

Coca Cola, allerede hovedsponsor for de britiske topplistene, skal ha lisensavtaler på plass med alle de store plateselskapene gjennom sitt partnerskap med musikknedlastingsselskapet OD2, melder. nyhetstjenesten Reuters.

Siden Apple lanserte sin vellykkete iTunes Music Store i år har en rekke selskaper som Microsoft, Dell, HP, og Napster annonsert sine egne varianter av nettjenester der du kan kjøpe nedlastbare og kopibeskyttede musikkfiler.

Stikkord: internett, lydogbilde