Hopp til navigasjon Hopp til innhold

UPC med valg-fiasko

UPC glemte 34 000 av sine kunder da de sendte ut stemmebrev til kanalvalget i november. Nå må fristen for valgprosessen utsettes.

UPC Logo
– En del av de kontraktene vi har med våre kunder gir oss en del utfordringer, blant annet er det flere av disse som vi må sjekke mot folkeregistrert og andre databaser for å finne riktig navn og adresse. Den presisjonsgraden er høy, men ikke hundre prosent. I tillegg ble en del av forsendelsene forsinket, innrømmer administrerende direktør i UPC, Gunnar Evensen til Aftenposten.

Nye brevl

UPC ble først klar over tabben to to uker etter utsendelsen, og nye brev skal ut i denne uka. Svarfristen er forlenget til 14. desember. Men alle UPC-kunder kan ikke vente å motta stemme-brevene.

– Noen av våre kabelsystemer er ikke knyttet til selve hovednettet, og er derfor ikke med i dette valget. De vil få velge sin egen grunnpakke senere i 2004. Dette angår rundt 10 000 kunder, blant annet i Drøbak, sier Evensen.

(Artikkelen er hentet fra ITavisen.biz)

Stikkord: lydogbilde