Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Forbrukerombudet mot mobilbinding

Forbrukerrådet har sendt et brev til Telenor og Netcom der de krever endringer i kontraktsvilkårene.

mobil kar
– Vi har fått en rekke klager og henvendelser fra forbrukere angående vilkårene rundt bindingstid for mobilabonnement og oppsigelseshindringene Telenor og Netcom har bakt inn i disse, sier førstekonsulent Jens Thomas Thommesen i Forbrukerombudet til Dagbladet.no.

Bryter markedsføringsloven

I følge Dagbladet.no har Forbrukerrådet kommet frem til at vilkårene om bindingstid og mobilabonnement er urimelige etter markedsføringsloven.

Det er særlig høye oppsigelsesgebyrer kombinert med bindingstider på 12 og 18 måneder, samt operatørenes ensidige rett til å foreta pris- og vilkårsendringer innenfor perioden, som forbrukerombudet reagerer på.

Teleselskapene har fått frist på seg til 8. oktober med å svare på kravet.

Stikkord: Mobil