Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Caprino går for ny julerunde

For fjerde år på rad gjør det rekordsettende Flåklypa-spillet sin entré under juletreet. Denne gang skal det inn med julebrusen.

Flåklypa gullutgaven
PC-spillet om Flåklypa tok Norge med stormen julen 2000, og har vært en årlig gjenganger i høytidshandelen siden da.

Spillet er utviklet og produsert av Caprino Video Games, med Ivo Caprinos sønn Remo i spissen. Gjennom tilleggspakker, gullutgaver og 3D-briller har spillet klart å holde koken i et kompetitivt spillmarked, og tilsammen har det blitt solgt nesten 200.000 kopier av spillet i Norge alene.

Hakon-distribusjon

Og skulle noen mot formodning fremdeles ikke ha skaffet seg bestselgeren, blir det ny sjanse i år. Caprino kan fortelle at et nytt opplag på nærmere 15.000 eksemplarer er til vei, og denne gang er Hakon-konsernet en viktig del av distribusjonsstrategien.

Dette betyr med andre ord at Flåklypa trolig blir å finne med brød, melk og juleflesk på butikker som Rimi og ICA, steder man tradisjonelt sett ikke er vant til å finne PC-spill.

Det blir riktignok ikke noe nytt innhold i spillet i forhold til fjorårets gullutgave, men derimot settes anbefalt utsalgspris ned en hundrelapp til 299,- kroner.

Flåklypa- DVD med mye ekstra

Neste år får Caprino selv tilbake DVD- og VHS-rettighetene til sine eventyrfilmer og til Flåklypa Grand Prix. Det er gode nyheter for både Aukrust- og Caprino-fans.

– Det skal feires ved at vi vil relansere både Flåklypa og eventyrfilmene i nye spesialutgaver på DVD, hvor vi blant annet produserer helt nye dukkefilmsekvenser, i tillegg til nyrestaurert historisk filmmateriale som aldri har blitt sluppet før, lover Caprino, uten å ville røpe detaljene.

Stikkord: spilltester