Email Service Provider Coalition (ESPC) har denne uken lagt fram forslag på et registreringsssystem som skal sette stopper for selskaper som sender ut store mengder spam.
– For å utrydde spam-plagen må vi ta selve epost-arkitektyren et skritt videre, sier Hans Peter Brondmo, styreformann i ESPC-gruppen.
ESPC har over 30 medlemmer, inkludert selskaper som DoubleClick og Advertising.com.
Sjekker avsender
Project Lumos skal stoppe spamming ved å gjøre det umulig for de som sender ut mail i store kvanta å skjule identiten sin. En rigid registrerings- og valideringsprosess skal sørge for at tjenestetilbydere kun lar godkjente kunder foreta masseutsendelser.
Annonse
Systemet innbefatter blant annet at SMTP-headeren i meldinger utvides til å inkludere full verifiserbar avsenderidentitet. Storkunder vil bli vurdert blant annet etter hvor mange klager og avbestillinger de mottar.
For mer informasjon, se www.networkadvertising.org.
Annonse