Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Anti-AOL kampanje vokser

Verdens største tilbyder av Internett-tjenester har sendt ut så mange reklame-CDer at det har blitt startet en folkeaksjon mot dem.

America Online (AOL)
Organisasjonen No More AOL CDs er en organisasjon som har som eneste mål å samle sammen en million reklame plater fra firmaet. Disse platene skal så sendes til America Onlines hovedkvarter for å vise dem hvordan det er å bli nedlesset av reklamen.

Det er også et poeng her å få AOL til å forstå hvor mye de bidrar til forurensning og forsøpling med sin enorme produksjon av plater.

Størst

AOL har alltid markedsført seg ved å legge inn sine CD-plater i blader og sendt dem ut i posten. På den måten har de klart å bli verdens største ISP. Men uansett størrelse er det en kjensgjerning at de aller fleste av platene havner på søppeldyngene.

To unge menn fra California har blitt så kraftig provosert av dette at de har startet en global kampanje mot AOL. De ønsker at folk skal sende dem alle sine AOL CD-plater i stedet for å kaste dem i søpla. Slik kan de sende til AOL én million av gangen, skriver BBC News.

Global

Aksjonen har blitt veldig populær og på kort tid har de to amerikanerne fått inn nesten 100.000 plater. En innsender alene har bidratt med 15.000 plater.

Det har også dukket opp europeiske avdelinger av organisasjonen i England, Frankrike, Tyskland og Australia.