Hopp til navigasjon Hopp til innhold

DivX for gamecube

Med DivX-teknologi kan det bli plass til store mengder video på de relativt trange Gamecube-diskene.

Nå skal det bli MPEG-4 DivX i fremtidige Gamecube-spill, i det minste hvis spillprodusentene velger å benytte seg av det nylig lanserte DivX for Gamecube Software Development Kit (SDK).

Utviklingsverktøyene skal tillate utviklere å overkomme den åpenbare begrensningen i Gamecube-diskene; I motsetning til PS2- og Xbox-plater, som rommer opptil 8.5 gigabyte når det brukes doble lag, har spillplatene til Gamecube kapasitet på bare 1.3 gigabyte.

Som sett i Warcraft

Et godt eksempel på minneverdig bruk av DivX i spillsammenheng var under de imponerende cinematiske mellomsekvensene i PC-spilletWarcraft III.

Nå kan det ligge an til at også Gamecube-spill kan få fete, forhåndsgenererte videosekvenser bakt inn.

Høy komprimering

DivXNetworks hevder at man gjennom DivX vil kunne romme videosekvenser i DVD-kvalitet der filstørrelsene er 7-10 ganger mindre enn med vanlig MPEG-2.

For mer informasjon, se DivXNetworks-com

Stikkord: spilltester