Annonse


«Kølapp» for å sende e-hilsen

På 123greetings.com ble de besøkende i går møtt av en melding om at de var plassert i kø. Nettstedet kom opp, men ingen lenker fungerte. På det verste måtte besøkende vente i en halvtime før turen ble deres. 123greetings.com begrunnet ventetiden med følgende:

Vi opplever for tiden stor trafikk og nettstedet vårt kan ikke tillate flere besøkende på dette tidspunktet. Du vil ledes videre til sidene våre om (et visst antall) sekunder. Vi beklager ubeleilighetene dette medfører.

I tillegg til 123greetings.com måtte også besøkende av Hallmark.com belage seg på noen minutters ventetid i går.

– Vi ville sørge for at de som hadde vært ute i god tid med å bestille kort skulle være først i køen, og ikke bli rammet av forsinkelser. De som besøkte oss i siste liten måtte nok vente en stund, uttaler Kathi Mishek, talsmann for Hallmark.com til AP.

Annonse


Firedoblet trafikk

Nettstedet fikk i går fire ganger så mange besøkende som forrige Valentine. De sendte, i følge Mishek, ut over én million kort – og alle skal ha blitt sendt ut i tide.

Andre liknende nettsteder opplevde ikke like store problemer med overbelastninger, og begrunnet dette med god planlegging. Her var ventetiden bare få sekunder.

Annonse