Annonse


Vil ha mer sms-reklame

En undersøkelse utført blant 3.300 mobilbrukere i Sverige, Danmark og USA, viser at 86 prosent ikke har noe imot «endel» reklame via sms – hvis dette er med på å holde prisene nede, skriver IDG.se.

88 prosent svarte at reklame er helt greit hvis det vanker «belønninger» som eksempelvis et visst antall gratis meldinger. Dette gjelder ikke bare sms, men også oppringninger fra selgere.

Vi vil ha reklame!

Ikke bare er det mange som godtar denne typen markedsføring, men 31 prosent etterlyser ordningen.

Selv om svært mange er positive setter de likevel krav om at muligheten for å stoppe reklameflommen må være der.

Effektivt

Resultatet er positivt nytt for mobiloperatørene. Tidligere undersøkelser viser at sms-reklame hittil har fått stor respons fra mottakerne. Analytikere ved Forrester advarer likevel mot at effekten av annonseringen kan avta etterhvert – i likhet med reklamering via e-post. Også denne formen for markedsføringen tok verden med storm da den først ble lansert.

Annonse