Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nissen sender tekstmelding

Et varehus i Florida har begynt å dele ut personsøkere til kunder som kommer slepende med sine små for å møte nissen. Så kan de handle i fred og ro til nissen er ledig.

Nisse som ler
Eksperimentet gjennomføres ved et av Floridas mange varehus, der det i disse dager står køer av forventningsfulle barn som vil møte nissen. Et av høydepunktene er å bli kledd opp i rød fløyel for så å bli avbildet sammen med den tykkfalne skjeggmumsen.

Våt i buksa

Og dette skal visst nok være litt av en tålmodighetsprøve. I fjor ble hele 10.600 barn stablet opp i kø for å bli fotografert, og barna måtte vente i opp til 4 timer i køen. Mange av barna var våte i buksa lenge før de rakk frem til nissen, forteller direktøren ved kjøpesenteret til MSNBC. Foreldrene turte ikke risikere plassen i køen for et dobesøk.

Så for å slippe hylende utålmodige unger gikk nisse derfor til anskaffelse av et betydelig antall personsøkere. Dermed kan foreldrene tråkke rundt i varehuset med sine håpefulle, for så å returnere til nissen når det nærmer seg deres tur.

Elektronisk kø-lapp

Egentlig er det bare snakk om en mer avansert form for kølapp-system. I USA er det ikke like vanlig å benytte mobiltelefon som det er her i Norge, hvor en lignende løsning sikkert kunne vært utviklet som SMS-tjeneste. Tenk deg eksempelvis at du kan gå til en disk, taste inn mobilnummeret ditt, og så gjøre andre ærend til tekstmeldingen kommer.

Alle som har vært innom et varehus i desember burde vite hva vi snakker om.