Pop up digi-TV

Annonse


Internett får TV-reklame

Pop up digi-TVDet går knapt en uke uten at noen tester ut en eller annen ny ide for reklamevisning på Internett. Med store driftsutgifter og få inntekter leter innholdsleverandørene etter nye spennende måter å lokke til seg annonsekroner på. Nå dreier det mot helsides annonser som skal fylle skjermen i 10-15 sekunder før de forsvinner.

TV-kampanje på nett

Et av nettstedene som har forsøkt seg på denne type annonsering er CBS Market Watch. Vil du ha de siste nyhetene må du klikke på et felt på skjermen. Deretter får du se American Airlines siste reklamefilm, skriver Cnet. Da vi besøkte sidene var imidlertid annonsen forsvunnet.

Trailere

Også Microsoft prøver nå ut helsides annonser. Disse annonsene minner om film-trailere og ligger på skjermen i 10 sekunder før du får opp siden du egentlig er ute etter. Målet er å komme frem til et annonsekonsept annonsørene kjenner igjen fra trykte medier og TV for på den måten å få flere tradisjonelle annonsører over på nett.

Irriterende

Analytiker Denise Garcia i Gartner Group sier vi må forvente at det blir stadig mer av denne type annonser etter hvert som bredbånd blir vanligere. Samtidig må annonsørene passe seg for ikke å hisse på seg sine potensielle kunder, slik mange har klart med annonser som åpner seg selv i egne vinduer.

Annonse