Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Finn med multimedia-annonser

Finn lanserer nå multimedia stillingsannonser. Tilbudet er ment for bedrifter som vil profilere seg overfor vanskelig tilgjengelige målgrupper.

Finn jobb
-En effektiv online rekrutteringstjeneste på Internett skal tilrettelegge foret så godt møte mellom arbeidsgiver og potensielle arbeidstakere som mulig.Det innebærer først og fremst at nettstedet har et visst antallarbeidsgivere/stillinger og et visst antall potensielle arbeidstagere somsøker der, skriver Finn i en pressemelding.

Målrettet

-Tyngdeloven som har regjert i tradisjonelle medier (den somkjøper flest spaltemeter og mest farge vinner leserens oppmerksomhet) snusnå på hodet. Push erstattes av pull. Stillingsannonser på Internett måspesifiseres og søkes opp av den interesserte, som kan oppfattes som enulempe av annonsører tradisjonelt sett.

Annonsering på Internett er ekstremt målrettet, og gir full oppmerksomhet i målgruppen, hevder Finn.

Bilder fra siste julebord?

Med økt bredbåndskapasitet vil en stillingsannonse på Internett kunne inneholde ubegrenset informasjon, både for arbeidsgiver og kandidater. Som eksempler på slik informasjon nevner Finn flere.

-Bedriften kan vise frem sine lokaler i form av en virtuell rundtur, bilde av kontorplassen til vedkommende som man søker etter, bilder fra siste firmatur eller merittlista til bedriftsidrettslaget, film med presentasjon av prosjekter, kunder ellersjefen, kart med bedriftens beliggenhet i forhold til offentligkommunikasjon eller barnehager og så videre.

Her kan du se et eksempel på den nye typen stillingsannonse: www.finn.no/jobb/sats