Mangelen på penger i kassa og manglende betalingsevne har bidratt til at Feed nå er meldt inn for skifteretten,melder Propaganda.
Selskapet har mislykkes med å skaffe ny kapital i et knusktørt marked, og mye tyder på at årene nå trekkes inn for godt.
Investorene til selskapet var blant annet A-pressen Elektroniske Medier, som spyttet inn 12 millioner kroner i selskapet.
Feed laget en meget kostbar og makaber reklamefilm som de største fjernsynsmediene nektet å vise, på grunn av innholdet. Deretter forsøkte Feed å gjøre filmen til et kultfenomen ved å reklamere for at den makabre filmen kunne lastes ned fra deres hjemmeside.
Annonse
Filmene inneholdt scener der mobiltelefoner spiser mennesker, under slagordet «feed your phone».
Så gikk selskapet ut å hevdet at de hadde fjernet sin markedssjef Brian Henriksen fra stillingen, som et resultat av den rå filmen.
I ettertid viste det seg at herr. Henriksen var en fiktiv person, som aldri hadde vært ansatt i selskapet.
Nå er det altså over og ut, for SMS-selskapet, som forsøkte å fremstille seg som litt «kulere» enn de andre SMS-tjenestene. Men å være kul, er ikke alltid nok til å tjene penger. Det har blitt estimert at det norske SMS-markedet har et inntektspotensiale på en halv milliard kroner.
Annonse