Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Leserstorm mot UPC

Uker ble til måneder. Det gikk 3 måneder, 6 måneder, 9 måneder… Slik beskriver en av våre lesere sin erfaringer med UPC og Chello bredbånd.

Det er tydelig at bredbåndstjenester engasjerer våre lesere. I løpet av dagen har det kommet inn mange innlegg på vårt diskusjonsforum. Flertallet føler med meg, og har hatt lignende erfaringer som det jeg beskrev i artikkelen »Venter på bredbånd fra UPC».

Fornøyde

Rett skal være rett. UPC har fornøyde kunder også. En av dem skriver:- Jeg har hatt kabelmodem (UPC) i flere år nå (siden Janco Multicom begynte å levere i Oslo).Og har ikke hatt nevneverdige problemer. Stabilitet og hastighet er upåklagelig.

Men flertallet synes å ha hatt dårlige erfaringer. Gjengangerne blant klagemålene er lang ventetid, at montøren ikke kommer som avtalt og at det er vanskelig å få svar på kundetelefonen.En innsender har til og med sendt krav om refusjon av det ventetida på telefonen kostet henne.

Dårlig kommunikasjon

Det er farlig å trekke konklusjoner på grunnlag av innlegg på met diskusjonsforum, men det kan se ut som om UPC i hvert fall i noen tilfeller har solgt en tjeneste de ikke har kunnet levere. Kommunikasjonen mellom selgere og teknikere kunne kanskje vært bedre?

En leser som hadde store problemer med stabilitet og oppetid før kablene i blokka hans ble splittet. Han skriver at i følge teknikerne hos UPC burde ikke de ha hatt mer enn 1/3 av kundene de har, da kvaliteten på kablene og utstyret er for dårlig.

Atter andre trekker fram konkurrentene. Både Bredbåndsfabrikken og Telenor får rosende ord.

Les mer på ITavisen.no diskusjonsforum

Stikkord: internett