Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Spray forbedrer tilbudet

Spray har på ny meldt seg på i kampen om å bli Norges mest besøkte portal. I dag, torsdag 18. januar, lanserer nettportalen nye tjenester i ny innpakning.

Spray
I følge tall fra Norsk Gallup er SOL den suverent største portalen i Norge med 872.000 daglige brukere. På 2. plass kommer ABC Startsiden og på 3. plass er Everyday.com. først på 4. plass kommer Spray.no.

Men fra i dag av, fremstår nettportalen Spray i ny drakt, med ny forside og med en rekke nye produkter og tjenester. Samtidig skjer fase 1 i implementeringen av tjenestetilbudet til Lycos. Nye tjenester er en personlig agent, samt en karttjeneste.

– Vi tar nå første skritt inn i den store portalverdenen til Lycos, sier Pål Nisja, portalsjef i Spray Norge i en pressemelding.

Skrittvis vil de fleste av tjenestene som finnes på Lycos sine portaler rundt omkring i Europa implementeres på Spray.

Stort nettverk

Spray.no er nå en del av et av Europas og verdens største nettverk av portaler. I dag har Lycos portaler i Østerrike, Belgia, Danmark, Frankrike, Tyskland, Italia, Nederland, Norge, Sverige, Danmark, Sveits, Spania og Finland i Europa. Gjennom dette nettverket er Spray.no garantert en enorm tilgang på nye tjenester.

– Med en så stor organisasjon og en så tung eier som Bertelsmann i ryggen, er vi i en unik situasjon i Norge. Vi regner med at våre norske konkurrenter vil kopiere våre internasjonale suksesshistorier, men med en organisasjon på omtrent 2000 mennesker i ryggen skal det bli svært vanskelig å holde det samme tempoet som oss.

Personlig tilpasning

Et helt nytt tilbud til Sprays brukere, som allerede er lansert, er Spray Agent, et overvåkningssystem som personaliserer Internett for hver enkelt bruker. Via Spray Agent kan en bruker legge inn egne kriterier for hva som ønskes overvåket.

Teknologien er utviklet av det norske selskapet CyberWatcher.

Kart-tjenese

I samarbeid med Geo-Guide AS lanserer Spray også en unik ny karttjeneste under navnet »George». Kartløsningen omfatter stedsnavnsøk, zoom og pan av kartbildet, samt mulighet for å legge inn egne favorittsteder (bokmerker) og symboler med klikkbar link til egne websteder. På den måten kan brukerne danne seg en »cyberworld som stemmer med terrenget».

Spray tror kartløsningen også blir viktig for tjenester knyttet mobilt Internett.

Spray Norge har et tett samarbeid med Nettavisen, Norsk Familieøkonomi og Massmarket.