Lager mobilspill for Djuice
Djuice, Telenors mobile Internett-portal, vil ut i verden. Og med på ferden skal de ta med seg spill fra norske Triggerduck til mobiltelefoner og lommedatamaskiner.
Mobil underholdning
Underholdning regnes for å bli en av de mest populære bruksområdene for det mobile Internettet.
En fersk rapport fra analysebyrået Datamonitor, om det trådløse spill-markedet, anslås markedet for mobil underholdning til å ha en verdi av ca. fem milliarder dollar (43 millioner kroner) i 2004 i USA og Vest-Europa.
Avtaler
NetComs avtale med Digital Avenue gjelder eksklusit for Norge.
Djuice avtale med Triggerduck gjelder også for de andre land der deres mobile portal har tilstedeværelse.
![]() |
Tre spill fra Triggerduck: Hit Factor, Crime Family og FederationX. |
Digital Avenue har imildertid inngått en toårig avtale som tillater Aspiro å selge i alt syv av deres WAP-spill til mobile Internett-portaler over hele verden.
Ut i verden
I desember i fjor inngikk DJuice en avtale med mobilselskapet ONI WAY i Portugal om å bli standard mobil Internett-portal for ONI WAYs kunder.
I begynnelsen av desember 2000 inngikk også DiGi i Malaysia avtale med DJuice, og som tidligere annonsert høsten 2000 er det inngått en tilsvarende avtaler med TAC i Thailand. DJuice er Telenors portal for tilgang til Internett via mobiltelefon og framtidige håndholdte mobile terminaler.
I november 2000 ble DJuice, sammen med Wetter Online, rangert som nr. 1 blant 50 mobile Internett-portaler vurdert i Forrester-rapporten «Mastering Mobile Site Design November 2000». DJuice mottok også «Årets Gullwap» som beste mobile Internett-portal i Norge under en kåring i september 2000.