Annonse


Rekord-avtale som stinker

Sveitsiske Givaudan og nederlandske Quest International, begge store parfymeselskaper, har investert ukjente beløp i dataduft-pioneren DigiScents

– Dette er den største investeringen gjort av parfymeindustrien i ny teknologi. Vi fører sammen kunskap innen sansevitenskap, parfyme, og kunstneriske savoir-faire, sier adm. direktør Joel Bellenson i en melding fra DigiScents.

Lukteboks

DigiScents står blant annet bak den prisvinnende teknologien iSmell. Ved hjelp av en liten boks ved siden av fjernsynet eller dataskjermen skal lukt formidles fra innholdsleverandør til databrukeren eller TV-titterne.

Boksen er på størrelse med en multimedia-høyttaler, kobles til datamaskinen via USB eller serieport, og inneholder en rekke basisdufter som blandes etter behov. Mer om teknologien kan du lese på www.digiscent.net.

Som del av avtalen vil de to parfymeselskapene få status som “prefererte parfyme-leverandører” av DigiScents.

Annonse