Annonse


ADSL er forsinket

I sin kampanje for ADSL lovet Telenor at en rekke kunder i sentrale strøk skulle få dataabonnementet fra 1. desember, men dette stemmer ikke.

Hos Telenor Kundeservice for vi opplyst at det har vært svært mange forhåndsbestillinger, men selv om du var en av de aller første til å bestille et slikt abonnement, vil du ikke få abonnementet tilgjengelig med det første.

Kan bli måneder å vente

– Kun pilotkundene får ADSL før nyttår. De som forhåndsbestilte før 1. desember vil få det installert i løpet av januar, mens de som bestiller de neste dagene får det i februar, opplyser Kundeservice.

Men trøsten for være at Telenor nå har begynt å ringe til de som har forhåndsbestilt, for å gi dem beskjed om når installatøren vil komme.

Annonse


– Dette er en prosess som er satt i gang, og vi foretar en forsiktig og planmessig utrulling, uttalte informasjonsdirektør Ole Magnus Grønli, til ITavisen.no tidligere i uken.

På tjenesten ADSL info kan man sjekke hvorvidt man er innen rekkevidde for dataabonnementet. For en måned siden sjekket ITavisen.no en rekke numre sentralt i Oslo. Den gang ble det sagt at flere av disse numrene ville ha ADSL tilgjengelig fra 1. desember, men dette er nå endret.

«ADSL er ikke tilgjengelig nå. Eventuelle planer for tilgjengelighet står under merknader.» Men under merknader står det ingenting.

Egen Kundeservice for ADSL

Men en god nyhet er det uansett. Kundeservice har nå fått en egen avdeling som besvarer spørsmål angående abonnementet. Fra og med klokken 13:00 fredag vil det også være et eget nummer for å komme til ADSL Kundeservice.

I dag er 20 prosent av nettet klargjort for ADSL, men dette betyr ikke at 20 prosent av kundene befinner seg i nærheten av de ulike stasjonene.

Hvor stor del av kundemassen som faktisk er klargjort for ADSL, vet verken informasjonsdirektøren eller Kundeservice. Tester man ADSL info-tjenesten ser det ut til å gjelde få. .

Annonse