Nokia 8850

Annonse


Nokias Killer Cocktail.

Nokia 8850Med Nokias utrolige markedsposisjon er det ingen som våger å overse selskapets vurderinger av fremtidens mobile marked. Nokia behøver ikke nødvendig vis ha rett – stemmer ikke kartet med terrenget har de innflytelse nok til å omdefinere terrenget.

For å kartlegge våre vaner, ønsker og behov gjennomfører selskapet en rekke brukerundersøkelser. Her er oversikten over mobilbrukernes 10 på topp i klassene proff, kvinner, ungdom og teknofile:

PROFF KVINNER
  1. Meldinger
  2. Telefonbok
  3. Selskapsinformasjon
  4. Bank/finans 
  5. Ruteplanlegger 
  6. Kalender 
  7. Vær 
  8. Trafikk 
  9. Nyheter 
  10. Kontaktinformasjon
  1. Meldinger, e-post
  2. Telefonbok
  3. Hilsener
  4. Kalender
  5. City Guide
  6. Vær
  7. Nyheter
  8. Spill
  9. Kontaktinformasjon
  10. Ruteplanlegger
UNGDOM TEKNOFILE
  1. Meldinger,e-post
  2. Spill
  3. Telefonbok
  4. Hilsener
  5. CityGuide
  6. Kalender
  7. Nyheter
  8. Kontaktinformasjon
  9. Ruteplanlegger
  10. Vær
  1. Meldinger, e-post
  2. Telefonbok
  3. Kalender
  4. Nyheter
  5. CityGuide
  6. Hilsener
  7. Spill
  8. Kontakter
  9. Vær
  10. Trafikkinformasjon

Ikke uventet har alle brukergrupper meldinger og e-post på topp. Å kunne gi eller ta imot meldinger er jo selve grunnideen for mobiltelefonen.

Men undersøkelsene Nokia har gjennomført peker bare i liten grad ut retningen for fremtidens mobiltjenester. Nye underholdningsfunksjoner som video og MP3 er ikke inne på listene i det hele tatt.

I Japan finnes det underholdningstilbud som ennå ikke er tilgjengelige i Europa, og de viser seg å slå bedre an en noen hadde spådd på forhånd.

Annonse