Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Sense trekker mobilkunder

Sense Communications og adm. direktør Nadir Nalbant (bildet) skaffer seg stadig flere mobilkunder. Men NetCom og Telenor er for mobilgiganter å regne i forhold til Nalbants selskap.

Foto: Jørgen Berner Ross
I 3. kvartal økte Sense i Norge fra 66.708 til 81.087 mobilkunder, og er dermed største virtuelle mobiloperatør i Norge. Selskapet anslår at de tok 18 prosent av tilveksten i abonnementsmarkedet i 3. kvartal.

Sense Communications hadde en eventyrlig vekst første halvår og fikk 89.854 nye mobilkunder.

Myggen Sense

Men selv om Sense regnes for å være en av de tøffeste mobilutfordrerne til NetCom og Telenor, så er Sense bare for mygg å regne på det norske mobilmarkedet.

NetCom har over 800.000 kunder (siste offentlige tall fra 2. kvartal), men Telenor har hele 2,2 millioner mobilkunder.

Hovedvekten av Sense Communications kunder er i markedet for faste abonnenter.
Selskapet har per tredje kvartal 104.482 mobilkunder og i overkant av 140.000 internettkunder i det nordiske markedet. I Norge har selskapet gått fra 66.708 til 81.087 mobilkunder i tredje kvartal.

Taper så det griner

Omsetning økte i tredje kvartal var 113,9 millioner kroner.

Men resultatet er fortsatt knallrødt – Sense taper penger så det griner: Per 3. kvartal var ordinært resultat på minus 67,8 millioner kroner.

Stikkord: Mobil