Annonse


500.000 spiller Nokia Game

En e-post var starten som oppfordret spillets deltakere å slå på fjernsynet i går kveld. Da ble eventyret innledet med et reklameinnslag.

Innslaget viste en dramatisk scene fra et akuttmottak, der legene lykkes i å redde livet på en mann som hadde vært utsatt for en ulykke. Seerne ble så henvist videre til et side på nett for å få mer informasjon om den mystiske hendelsen og for å identifisere hovedpersonen i historien.

Ledetråder kommer gjennom ulike media

Nå er deltakerne selv en del av historien som beveger seg fra nivå til nivå, fra gate til gate, og fra ledetråd til ledetråd. For å komme videre til neste skritt må deltakerne løse et antall problem.

Ledetrådene får spilldeltakerne gjennom alle type medier, som Internett, fjernsyn, radio, talebeskjeder, SMS og aviser.

Annonse


Hver tredje dag dukker det opp noe nytt, noe som betyr at du ikke trenger å spille hver eneste dag.

Vinner tur til Italia

Spillet fortsetter nå skritt for skritt frem til første desember, da en ensom spiller fra hvert land skal stå ensom på toppen. De 18 vinnerne får en reise til en happening i Nord-Italia.

Fra Nokias side er det liten tvil om at dette er en gedigen markedsføringskampanje, for spillet er på ingen måte reklamefritt. I tillegg får selskapet inn en rekke personopplysninger om en kundemasse som er villige til å bruke deres underholdningstjenester.

Cirka 13.000 nordmenn var påmeldt til spillet.

Annonse