UPC Logo

Annonse


UPCs kundebehandling svikter

UPC LogoMange kunder strømmet til UPC, etter at Forbruker-rapporten kåret dem til den rimeligste telefonleverandøren.

I sommer hevdet UPC at de dekket Østlandet og deler av Vestlandet med telefoni. Disse opplysningene viser seg å være feilaktige, skriver Forbruker-rapporten.

UPC mener at magasinet har misforstått, og at de absolutt ikke skal være tilstede på Vestlandet med det første.

Forbruker-rapporten nett er blitt kontaktet av skuffede bergensere, som ikke har fått tilgang til telefoni gjennom UPC.

Annonse


Dekker kun 80.000 husstander med telefoni

Kabelselskapet opplyser at de per i dag dekker 80.000 husstander i deler av Oslo og Romerike med telefoni. Først om tre år skal kabelnettene være ferdig utbygd.

Selskapet vil ikke opplyse hvilke områder de kommer til å dekke med telefoni i tillegg til fjernsynssignaler.

Forbrukerrådets kontor i Oslo og Akershus har fått inn svært mange klager på UPC.

UPC beklager

– Nå tar det i snitt 1-3 minutter før vi svarer på telefonen, men det kan likevel ta lengre tid enkelte ganger. Vi jobber imidlertid hardt for å styrke ressurser og kompetanse i all kundeservice, og er ikke fornøyd ennå, sier informasjonssjef Wibecke Brusdal i UPC, til Forbruker-rapporten nett.

Også i Sverige har kritikken mot UPC vært hard. Mesteparten av kritikken har omhandlet dårlig nettforbindelse.

Annonse