Mange kunder strømmet til UPC, etter at Forbruker-rapporten kåret dem til den rimeligste telefonleverandøren.
I sommer hevdet UPC at de dekket Østlandet og deler av Vestlandet med telefoni. Disse opplysningene viser seg å være feilaktige, skriver Forbruker-rapporten.
UPC mener at magasinet har misforstått, og at de absolutt ikke skal være tilstede på Vestlandet med det første.
Forbruker-rapporten nett er blitt kontaktet av skuffede bergensere, som ikke har fått tilgang til telefoni gjennom UPC.
Annonse
Dekker kun 80.000 husstander med telefoni
Kabelselskapet opplyser at de per i dag dekker 80.000 husstander i deler av Oslo og Romerike med telefoni. Først om tre år skal kabelnettene være ferdig utbygd.
Selskapet vil ikke opplyse hvilke områder de kommer til å dekke med telefoni i tillegg til fjernsynssignaler.
Forbrukerrådets kontor i Oslo og Akershus har fått inn svært mange klager på UPC.
UPC beklager
– Nå tar det i snitt 1-3 minutter før vi svarer på telefonen, men det kan likevel ta lengre tid enkelte ganger. Vi jobber imidlertid hardt for å styrke ressurser og kompetanse i all kundeservice, og er ikke fornøyd ennå, sier informasjonssjef Wibecke Brusdal i UPC, til Forbruker-rapporten nett.
Også i Sverige har kritikken mot UPC vært hard. Mesteparten av kritikken har omhandlet dårlig nettforbindelse.
Annonse