Brusdal, Wibecke

Annonse


UPC :- Forbruker-rapporten misforstår

Brusdal, WibeckeTorsdag skriver Forbruker-rapporten nett, at kunder i UPC klager på kundebehandling, elendige tv-bilder og sviktende Internettjeneste.

Forbruker-rapporten er blitt kontaktet av mange lesere som ønsket å bli abonnenter i UPC, etter at magasinet tidligere i sommer kåret selskapet til den rimeligste telefonleverandøren.

Aldri sagt at Vestlandet er dekket

– Forbruker-rapporten skrev i sommer at vi dekket telefoni på Østlandet og deler av Vestlandet. Det har vi aldri påstått.

UPC dekker områder av Østlandet med telefoni, og vi har absolutt ikke sagt at vi skal være til stede på Vestlandet med det første, sier informasjonssjef Wibecke Brusdal i UPC, til ITavisen.no.

Annonse


Brusdal understreker at UPC ikke ønsker å stå til ansvar for opplysninger som er blitt misoppfattet fra Forbruker-rapporten sin side.

Oppgradering av nett

I dag leverer UPC kun internettjenester på Vestlandet. De skal også levere telefoni her, men vil ikke tidfeste når dette skjer. UPC foretar nå en oppgradering av hele sitt nett som skal strekke seg over flere år.

– Det har tidvis vært lang ventetid for å komme gjennom på servicetelefonen. Dette beklager vi, sier Brusdal.

Annonse