Rapporten, som er gjennomført av analyseselskapet MicroDesign Resources, konkluderer med at Sonys nye spillkonsoll PlayStation 2 kommer til å beholde sin dominerende markedsposisjon når Microsoft neste høst lanserer sin utfordrer X-box.
X-box skal etter forhåndsreklamen være et sted mellom to og fem ganger raskere enn PlayStation 2, men Microsoft vil bruke tid på å etablere seg som en seriøs hardwareleverandør innen spill, tror analysebyrået.
Sonys PlayStation har vært på markedet svært lenge og har et sterkt grep om brukerne.
Microsoft planlegger å svi av 4,35 milliarder kroner – 500 millioner dollar – på lanseringskampanjen til spillmaskinen X-box i et forsøk på å vriste kontrollen over videospillmarkedet fra Sonys PlayStation, men MicroDesign Resources spår altså at forsøket vil strande.
Annonse
Playstation 2 skal være i norske butikker den 24. november. 500.000 maskiner vil i første omgang ende opp i europeiske butikker.
(Origo)
Annonse