Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NetCom-kunder sliter med R380

NetCom-abonnenter med Ericssons nye R380 har ikke mye å glede seg over. Ikke får de wappet, og eposten er nedlåst bak en mur av feilmeldinger.

I går kunne Wapland.no fortelle at NetCom-kunder ikke får wappet med R380. Årsaken skulle i følge Netcom være problemer med mode access-serveren. Nå viser det seg at det heller ikke er mulig å laste ned epost til telefonen. Problemet er det samme, uavhengig av hvilken ISP du ringer opp.

Du gjør ikke noe galt!

Når du forsøker å wappe bare ringer telefonen uten at du oppnår noen forbindelse. Prøver du å laste e-post vil du etter noe venting få opp en melding som sier at du allerede er på nett, før telefonsamtalen brytes og du får en feilmelding som ber deg sjekke innstillingene dine.

Etter at vi først skrev om feilen har vi fått en rekke henvendelser fra lesere som har opplevd problemet. Flere har åpenbart slitt lenge i den tro at det var noe de gjorde galt, og er lettet over å kunne konstatere at feilen ligger hos NetCom.

Høy prioritet

Informasjonssjef i NetCom, Guri Wormdahl bekrefter at problemet gjelder alle typer datatrafikk over R380, ikke bare wap. Hun sier det jobbes på spreng for å finne en løsning, men tør ikke love at det vil være i orden på denne siden av helgen.

–Det jeg kan garantere er at saken har høy prioritet, og jeg regner med at problemet er løst innen relativt kort tid, sier Wormdahl.

Problemet gjelder ikke for abonnenter i Telenors GSM-nett.