Hopp til navigasjon Hopp til innhold

100.000 mobilkunder for Sense

Nadir Nalbant, adm. direktør i Sense, tar 45 millioner i tap i årets seks første måneder med stor ro: – Godt foran skjema, sier Nalbant.

Foto: Jørgen Berner Ross
Sense Communications har 120.000 internettkunder, og vel 100.000 mobilkunder. Omsetningen per mobilkunde var på 278 kroner. Tallet er justert etter hvor lang tid Sense har hatt kundene.

Til sammenligning ringte gjennomsnittskunden i NetCom i siste kvartal for 303 kroner i måneden – uten moms.

– På veldig kort tid har vi bevist at prospektet fungerer godt i praksis, sier Nadir Nalbant i Sense Communications til ITavisen.no.

Sense startet opp med mobiltelefoni i Norge i januar, og lanserte det samme tilbudet i Sverige 10 april.

Omsetningen første halvår var 53,2 millioner kroner. Underskuddet var på 44.7 millioner kroner. I fjor var underskuddet på 12.6 millioner kroner.

Varsler UMTS

– Vi er spesielt fornøyde med bruksgraden hos kundene. Samtidig er våre kunder hyppige brukere av verdiøkende tjenester, som SMS tjenester. Våre kunder er dermed godt forberedt for å ta i bruk nye tjenester som vi vil se i neste generasjons mobilsystem (UMTS), heter det i en melding fra Sende og Nalbant.

Av nye mobilkunder i årets seks første måneder klarte Sense å kapre vel 38 prosent. Telenor tok en andel på omlag 48 prosent, og NetCom måtte nøye seg med en andel på ti prosent.

Selskapet fikk nesten 90.000 nye kunder første halvår. Dermed ble selskapet nest størst av teleoperatørene når det gjaldt kundevekst, både i prosent, og også i absolutte tall.

Strategi

  • Fortsatt vekst i Norden innenfor mobil og Internett.
  • Utvikling på tjenestesiden tilrettelagt for konvergensen mellom mobil og Internett.
  • Fokus på verdiøkende tjenester.

    – Vi har bevist at vi er i stand til å ta store markedsandeler på kort tid. Første halvår har vi fokusert på kundevekst. Andre halvår vil vi satse på å utvikle egne tjenester, sier Nalbant.