Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NetComs kunder ringer mer

NetComs kunder er blitt flittigere til å bruke mobiltelefon. – Stadig flere dropper den faste telefonen, og bruker mobiltelefon, sier NetComs adm. direktør Terje Christoffersen.

NetComs kunder ringer 42 minutter mer i måneden, sammenlignet med samme periode året før. Nå ringer gjennomsnittsabonnenten 233 minutter per måned. Det er en økning på 23 prosent, og det har ført til at NetCom har hatt en økonomisk vekst på 24 prosent, – sammenlignet med samme periode i fjor.

NetCom la mandag fram resultatene for andre kvartal 2000.Her er noen av de viktigste tallene:
  • Antall abonnenter er passert 800.000. Ved utløpet av andre kvartal var det 775.000.
  • Resultat før skatt i 2. kvartal var 112 millioner kroner, sammenlignet med 90 millioner kroner i 2. kvartal 1999.
  • Resultat før skatt 1. halvår var 202 millioner kroner, mot 135 millioner kroner i 1. halvår 1999.
  • Det ble sendt gjennomsnittlig mer enn en SMS-melding per. kunde per. dag. Tekstmeldinger utgjorde
  • 7 prosent av NetComs omsetning på 690 millioner kroner i 2. kvartal.

    Holdningsendring

    – Den markante økningen i antall ringeminutter er meget gledelig, sier adm. dir. Terje Christoffersen i en melding fra selskapet.

    – Vi ser nå en holdningsendring blant brukerne. Stadig lavere priser på mobiltelefoni gjør at flere velger mobiltelefon fremfor fasttelefon når de skal ringe. Dette er en ventet utvikling, og en trend som vi er sikre på vil forsterke seg etter hvert som ny teknologi og nye bruksområder blir tilgjengelig.