Annonse


Satser på Matrix-effekten

TV3 går nå nye kanaler for å trekke nye seere til kanalen. Flere av de nye konseptene forsøker å få deg som sitter hjemme i stuen til å delta ved hjelp av mobiltelefonen og Internett.

Kjendiser leker agenter

‘»Det perfekte kupp» er en av kanalens nysatsinger. I dette programmet kan seerne konkurrere mot deltagerne ved å sende testmeldinger fra mobiltelefonen. Programmet har hentet inspirasjon fra »Matrix» og »Mission Impossible», der ulike a- b- og c-kjendiser, skal leke agenter på jakt etter en millioner kroner, skriver Dagens Næringsliv.

Kjendisene har i oppgave å knekke koder, men hvis seerne knekker koden raskere enn deltagerne, vil de kunne vinne en andel av gevinsten.

Seerne bestemmer hvem som må ut

I programmet »Baren» trekkes interaktiviteten enda lenger. Ti unge personer plukkes ut til å drive en bar i Oslo sentrum, der Web-kameraer overvåker deltagerne døgnet rundt. Hver lørdag er det direktesending, og da kan seerne være med å bestemme hvilke personer som skal forsvinne ut av serien.

TV3 har slitt noe med seertallene den senere tiden, og håper nå at de nye programkonseptene skal trekkes nytt publikum.

Annonse