Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Djuice på reklametoppen

Telenor Mobil brukte nesten 23 millioner kroner på reklame i Juni, hovedsaklig på mobilportalen Djuice.com, ifølge statistikk fra ACNielsen.

Millioner av kroner foran Lilleborg Dagligvare og Norsk Tipping, ruger Telenor Mobil på toppen av reklamestatistikken for Juni måned. Selskapet har brukt 23 millioner kroner, og Dagens Næringsliv skriver at disse pengene har gått til markedsføring av Djuice.com.

Nå må det påpekes at Telenor faktisk har andre markedsføringskampanjer på gang, men selskapet bekrefter likevel at det har vært sterk fokus på portalen i det siste.

– Såfremt tallene i undersøkelsen stemmer, så er det nok riktig at mesteparten av markedsføringspengene våre har gått til Djuice og mobilt internett, sier informasjonskonsulent Esben Tuman Johnsen i Telenor Mobil.

Fornøyd med kampanjen

Hvem har vel ikke sett de trendye reklameplakatene, eller sett de utallige helsides stillingsannonsene i avisene. Telenor er fornøyd med profileringen de hittil har oppnådd gjennom markedsføringen av portalen.

– Det er veldig artig, nesten alle jeg snakker med har hørt om Djuice, sier en fornøyd Johnsen til Wapland.no

Skal pirre

På mange av reklamene, særlig på de tallrike store plakatene, reklameres det for Djuice.com med logoer av forskjellig design, uten å si noe videre hva Djuice egentlig er.

– Jo, noen av annonsene er kanskje litt hemmelighetsfulle. Men det er jo viktig å pirre folks nysgjerrig, slik at folk går inn for å se hva dette er for noe, sier Johnsen.

Telenors har store internasjonale planer for Djuice.com, og skal lansere tjenesten i mange av de andre 15 landene hvor selskapet opererer. Foreløpig finnes portalen bare på norsk og engelsk.